söndag 29 maj 2011

Det sista på denna skola och denna bildlektion !

Hejsan Sara och alla andra lärare som läser denna blogg. Nu är de det sista inlägget jag kommer göra eftersom jag slutar här sen, vilket ska bli riktigt skönt.
Jag har haft jätte roligt på alla bild lektioner med dig Sara och hoppas du tycker att jag har varit duktig på dem med. Det sista temat vi gjorde som var design var jag inte med på så speciellt mycket pga sjukdom och depression, men den sista lektionen vi hade gjorde jag två skisser. Två stycken örhängen ett som jag hade tänkt skulle varit i metall med färgade blommor på. En bikini också, banden på bikinin var som kors och själva kupan på brösten var runda nästan för jag tänkte att det kanske skulle passa bra på små och runda bröst. Trosan skulle också ha korsband och trosan var som en vanlig trosa, på framsidan gick den precis vid bikini linjen och rumpan täckte den nästan också precis. Bilderna jag gjorde var väldigt slarviga och jag vet att jag hade kunnat göra det bättre men jag tror det berodde på att det bara var en lektion och jag blev väldigt stressad. Men om jag hade ritat lite bättre så skulle jag nog tycka att bikinin skulle sitta fint på en snygg och smal kropp :)
Jag gjorde även en blomma utav lera vilket jag inte fick någon bild på tyvärr, den gjorde jag bara genom improvisation vilket jag tycker är så himla roligt. För ska jag sitta och rita någonting så blir det svårare för jag har inte riktigt någon fantasi när jag måste göra det på kommando, men får jag hålla på med lera så ''ploppar'' det bara upp i mitt huvud om vad jag vill göra och så hittar jag bara på lite själv.
Här kommer bilderna på mina skisser !
 Sen vill jag tacka dig Sara för att du gjort så jag tyckt det var roligt att komma på din lektion. Tack för att du varit en så bra lärare mot oss i klassen! Massor med kramar från din elev Jenny ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar