onsdag 16 februari 2011

Meningen med livet, när börjar livet!

Detta är min bild som går till uppgiften ''meningen med livet''. Jag älskar musik och det är det bästa jag vet så jag målade två högtalare nere i hörnen och den långa grejen rakt upp är där man håller i mikrofonen och som du ser tydligt finns både toppen och en on/off knapp på den.
Den har jag målat med kol och jag är faktiskt riktigt nöjd med den för jag fick ideén direkt att måla en mikrofon på detta sättet :)

Denna bilden ingick i uppgiften ''när börjar livet'' först tänkte jag härmat Elias och Erik och måla ett spädbarn för jag tyckte det var en bra ideé. Men sen när jag fick pappret framför mig tänkte jag direkt på en skog och hur en skog växer upp för det är ju skogens liv. Kanske inte vårat men skogens. Det finns liv över allt i världen och då tänkte jag på någonting annat än vårat liv. Hoppas du förstår mitt budskap.

1 kommentar:

  1. Vilken fart du fick i ditt bildskapande idag, Jenny! Två bilder på 30 minuter. Det var synd att du inte uppfattat tidigare att ni hade tre individuella uppgifter att arbeta med, för då hade du ju börjat tidigare och kunnat lägga ner mer tid och arbete på dem.

    Båda bilderna är uttrycksfulla -något som bilder ofta blir när de skapas under tidspress! Jag tycker att du jobbade bra med kolet och fick fram fina skuggor. Bilden vinner också på att du har zoomat in micken så att inte hela syns: det gör den intressant och inte omedelbart självklart vad det föreställer. Skogen är härligt målad och det ser ut som det blåser i trädkronorna, fast den känns inte riktigt färdig? kanske hade den kunnat utvecklats och bearbetats om du hade haft mer tid.

    SvaraRadera